Egy alkoholista teráPIÁS naplója

Kata vagyok, Alkoholista

Kata vagyok, Alkoholista

Erre senki sem készít fel, amikor elhagyod az alkoholt

Egy alkoholista TeráPIÁS naplója - 13. rész

2025. szeptember 04. - Kata vagyok, alkoholista

Én kis naiv azt hittem, a józan életben a legnehezebb az lesz, hogy ne igyak. Arra fókuszáltam, hogy mentálisan és fizikálisan is felvértezzem magam, hogy ellen tudjak állni a folyékony démonnak. Hisz ahogy az alkoholisták egyik mondása tartja: "Egy pohár túl sok, de húsz nem elég". Azaz "ha nem iszod meg az első kortyot, nem rúghatsz be".

Arra is fel voltam készülve, hogy fizikailag is megterhelő lesz, és az első hetekben tényleg szívás volt megküzdeni az agyi köddel, fáradtsággal, rossz alvásminőséggel - szerencsére nekem csak ennyi tünetem volt.

De hogy a legnehezebb az egészben önmagam elviselése lesz, azt nem mondta senki. Nyilván nagy társaságokat, ismerősöket, idegeneket, néha még a barátokat is megterhelő elviselnem, de az embereket el lehet kerülni. Önmagam viszont nem tudom, és most már piával se tompíthatom a szenvedésem.

Minél több időt töltök magammal tisztán - és most már lassan 4 hónapról beszélünk -, annál jobban irritálom saját magam. Egy antiszoc, negatív, sértődékeny, idegesítő, idegbeteg hülye picsa vagyok. Legalábbis annak érzem magam. Eközben nem tudok megszabadulni attól az unalomtól, fásultságtól, enerváltságtól, nyűgösségtől, amit hetek óta érzek. Mintha semmi öröm nem lenne az életben...

onutalat.png

Hiába adok hálát naponta 5 dologért.

Hiába van minden órám betáblázva. 

Hiába edzek már heti 5-ször.

Hiába sétálok a napsütésben, és próbálok örülni az apró dolgoknak.

Hiába vagyok a szeretteimmel.

Hiába csinálom azokat a dolgokat, amiket egyébként szeretek.

SEMMI. NEM. TÖLT. EL. ÖRÖMMEL.

Láttam egy tiktok videót, amiben egy csávó elmagyarázza, hogy ez normális, és nyugi, csak átmeneti. Hogy csak hiányzik a dopamin, amit éveken át megkaptam az alkoholtól, és mivel most ez nincs, szarnak és unalmasnak érzek mindent. Mintha évekig desszerten éltem volna, és most brokkolit kéne ennem.

Hát érezhető is a különbség.

Állítólag ez az egész csak átmeneti. De meddig tart? Mikor lesz már vége? Félek, hogy hülyeséget fogok csinálni. Érzem, hogy aktivizálódna az elhárító mechanizmusom, az énvédő stratégiám, ami az én esetemben a menekülés. Egyre gyakrabban gondolok arra, hogy szedem a sátorfám és világgá megyek. Nem ez lenne az első, se a második, se a harmadik alkalom... Persze én ezt soha nem gyáva megfutamodásnak élem meg, hanem útkeresésnek. Kalandhajhászásnak. 

Mondjuk sose jött be igazán. Kalandot azt találtam, de csak még mélyebbre vitt az önpusztítás poklában. Az utamat viszont sosem leltem meg. 

Ma az I am sober app az alábbi motivációs idézettel lepett meg:

feladas.png

Hát jó lenne már megtapasztalni, mert nem érzek mást, csak konstans azt, hogy én ezt így, ahogy most állnak a dolgok, nem bírom tovább...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://katavagyokalkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr6518942082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andy73 2025.09.05. 09:37:42

Kitartást! Egyedül biztosan nehéz, ezért kell hozzá a társak támogatása, illetve egy tartós párkapcsolat is biztosan segíthet. Ehhez ne ugorj bele könnyelmű kalandokba, mert az nemcsak csalódást okozhat, hanem akár veszélyes is lehet. Először próbáld meg jobban megismerni a potenciális partnereket, leendő társad, fokozatosan, lépésről lépésre.

Andy73 2025.09.05. 09:41:08

Ha viszont tényleg olyan súlyos a helyzet, ahogy a végén írod, akkor lehet, hogy szakértő segítségre is szükséged van. Például pszichológusra, bár az általában nem olcsó, de talán vannak ingyenes segítők is.

Kata vagyok, alkoholista 2025.09.05. 13:25:02

@Andy73: Van barátom, ő szerencsére nagyon támogató. :)

Kata vagyok, alkoholista 2025.09.05. 13:25:47

@Andy73: Igen, már járok egyhez. Még csak háromszor voltam ugyan, de úgy érzem, használni fog. Köszönöm a támogatásod!

oas 2025.09.05. 17:41:59

Ez elmúlt órában elolvastam mind a 13 bejegyzésed. Nagyon drukkolok! Kitartás!
Mellesleg nagyon jó stílusban írsz.

Carnwolf 2025.09.05. 19:17:15

Szia. Én lassan 4 hónapja vagyok tiszta. Ami nekem segített és segít, az a saját "miértem" megtalálása. Miért akarok józanul élni. Ne másnak, magadnak akarj tiszta lenni és szembenézni saját magaddal és a démonjaiddal. Meg fogod látni, hogy egyik-másik egész jó fej :-)
Szakértői segítség is jó, de nekem nem jött be. De ez sem jelent semmit. Nem vagyunk egyformák.
Nincs olyan szerintem, hogy minden nap "csili-vili" és "tüncimünci". De ezzel sincs baj. Pont ettől szép . Értékes, jó ember vagy, klassz csaj. Klassz a stílusod :-)

lac1 2025.09.06. 11:11:31

Hát... én, mint kis túlzással soha nem alkoholizáló (persze már ittam, sőt, vagy 20 éve utoljára be is rúgtam) mindig távolságtartással, idegenkedve, lenézéssel, megelégedettséggel olvasom az ezeket- és ilyeneket.
Minden ilyenki a "démonjaival küzd", vagy "keresi önmagát" aztán persze alulmarad. Az akaratgyengeségét, a fiatalkori, felnőtté válás siettetését, a mutogatni szándékozott keménységét alkohollal alátámasztó emberek MINDIG megjárják, de persze a környezetük is, amióta az alkoholt feltalálták, azóta a példákból mindig lehet tudni, hogy semmi jóra nem vezet, nem olcsó mulatság, a normális életet, a jó minőségű időtöltést a szórakozást csak- és kizárólag alkohollal megindítva, fokozva, vagy elképzelve bíró emberek rendkívül káros cselekedete ez.
A társadalomnak, az adófizetőknek rendkívül káros, a saját cselekedetek, rossz szokások mások általi finanszírozásának elvárása, egyes esetekben megkövetelése sem segít, és általában ráadásul sikertelen is.

Azt írod, hogy egy antiszociális, hülye picsa vagy. Kínozod a munkatársaidat, szomszédaidat, rokonaidat. Hát, egy idő után, vagy már így is van, mindenki leráz, otthagy, megun, megutál, elkerül.
Hiszed, hogy a rokoni kapcsolat, vagy a hosszú idő óta meglévő kapcsolat erősebb, de el kell keserítselek, ez nem így van. Egy ideig mindenki tűr, de amikor átlépsz egy határ a kellemetlenkedéssel, akkor otthagynak.
De még az is, akinek csak beszólsz. Mondok, vagyis írok egy példát a saját esetemet. Azt, amikor az alkesz, és cigiző (mert az alkohollal élők tekintélyes része dohányzik is, ez a saját tapasztalatom) megjegyzést tett, hogy nekem milyen jó, mert van egy vagyontárgyam, ami neki nincs, ez amúgy mindegy is, hogy mi, mert lehetne egy világ körüli utazás, egy motor, egy átlagtól értékesebb gépjármű, ház, bármi. Na, ilyenkor ütni tudnék...

Kata vagyok, alkoholista 2025.09.07. 18:28:40

@Carnwolf: Szia! Köszönöm a kedves szavakat! :) Gratulálok neked is, és kitartást a továbbiakhoz!

Carnwolf 2025.09.08. 09:04:00

Szia! Köszönöm. Kíváncsian olvasom a következő blogbejegyzéseid :-)

nyuszóka35 2025.09.08. 11:14:02

@lac1: Okos vagy. Tartsd meg ezt a jó szokásod!

Magadnak, faszfej.

lac1 2025.09.08. 22:22:46

@nyuszóka35:
Latod, te szerencsetlen alkesz, pont a velemenyed igazolja, hogy a tefajta alkeszokkal nem erdemes emer modjara banni, mert nem erdemlitek meg.

nyuszóka35 2025.09.09. 08:47:14

@lac1: Ja, hogy alkesz is vagy, értem már!

lac1 2025.09.09. 09:52:01

@nyuszóka35:
Az, hogy a gyereked is akaratgyenge fuggo, az meg nem hatalmaz fel arra, hogy masik embert, akinek van eleg ereje a normalis eletre, azt irigysegbol zaklasd.

nyuszóka35 2025.09.09. 09:53:22

@lac1: Téged mi hatalmaz fel rá?

lac1 2025.09.09. 10:04:52

@nyuszóka35:
Engem? Az, hogy a blogolo kozvetve, de nekem leirta, mert kesztetese van, hogy a maganeletet ugy tarja a kozveleneny ele, hogy velemenyezesi lehtoseget adott, de ez teged, mint egy olvasoja nem hatalmaz fel arra, hogy egy masik velemenyzeot zaklass. Rtem, hogy szar az eleted mag a csaladode az alkohol miatt, ertem, hogy ez miatt sorskozosseget valalsz mrt igy neked konnyebb, de ez sem hatalmaz fel teged mint olvasot, hogy egy masik olvasot basztass.

nyuszóka35 2025.09.09. 20:22:18

@lac1: Te épp ezt teszed, mikor kommentelsz, paraszt.

lac1 2025.09.09. 20:48:54

@nyuszóka35:
Alkesz nyanyoka, kerlek, hogy az alkoholista gyeeked miatti frusztraltsagodat ne rajtam toltsd ki.

nyuszóka35 2025.09.09. 22:54:13

@lac1: Téged mi frusztrál? Csal a faszid?

lac1 2025.09.10. 20:07:00

@nyuszóka35:

Csak jelzem, hogy a lelki picsogásokat CSAK olvasó emberekben a te, és legfőképpen az első, normális embernek a vállalhatatlan hozzászólásod miatt a véleményem (és azért van pár évtizednyi tapasztalatom a normális többség és a jellem- és akaratgyenge emberek megítélésének megismerésében) csak megerősítést nyer, hogy valóban, a posztolóval élve, az "idegbeteg, hülye picsák" valóban egy alkoholista, soha meg nem gyógyuló, legfeljebb tünetmentes hülye picsák lesznek. Maradnak.

nyuszóka35 2025.09.10. 20:21:49

@lac1: Azt értem, hogy nem olvasod a saját picsogásaidat, sőt, meg is értem, tekintve hogy pár mondat után én is elunom. Legalább lehetnél érdekes módon frusztrált idegbeteg.

SugarP 2025.09.12. 00:36:36

@lac1: Én sem iszom már jóideje, részeg is nagyon régen voltam. De én nem nézem le azokat, akik "a jó minőségű időtöltést a szórakozást csak- és kizárólag alkohollal megindítva, fokozva, vagy elképzelve" élnek. Például én Németországban születtem, az egész szociális mikroklímám, mindenki szereti a sört. Alkoholista, de még nagyivó sem nagyon van a családban. A mediterrán diéta szerves része egy-két pohár bor az evéshez. És még ezer példa van, ami kimeríti a te kritériumaidat, aztán pont nem vezet ahhoz az eredményhez, amit jósolsz. Egyre inkább úgy tűnik, hogy vannak fogékony emberek az alkoholra, akiknek elég kevés is súlyos következményekkel jár, meg vannak, akik sohasem lesznek a társasági ivókból alkoholisták, legfeljebb nagyivók (az sem jó, amúgy).

Szerintem ez nem is az akarattal függ össze, hanem a karakterrel. Vannak, akik fogékonyak a szeszelésre, mert kamaszkorukban ez volt a kapunyitás a társasági élet felé, és úgy maradtak. Megint mások a szar valóságukat próbálják agyoncsapni az itallal...

Az alkoholizmusból, ahogy minden más izmusból való kiút a való élet megtapasztalása, lépésről lépésre... szeszre nincs szüksége az embernek, el lehet nélküle lenni....

lac1 2025.09.12. 17:14:13

@SugarP:

Én pl. lenézem. Azokat, akik csak fogyasztanak azt nem, mert miért is, azokat viszont igen, akik a káros szenvedélyük miatt hátrányba kerülnek.
Az, hogy te is kezded az akaratgyengék mosdatását, hogy lehet, hogy nem is az ember az oka, hanem az, hogy fogékonyak valamire...
Senkit nem érdekel, egy kicsit is okos ember tudja, hogy az alkohol, a cigi, a drog, a száguldozás, a kötél nélküli sziklamászás, a crossmotorral levegőben ugrálás, stb., az mind-mind probléma. tegye, de csak a saját felelősségére és ne sírjon, ha a felelőtlenségük miatt elfordulnak tőlük.
Az, hogy én nem is zabálok sokat, csak a hát a gének, nekem senki nem mondta, hogy cigaretta káros, az, hogy azt hittem, ha egész életemben csak cigány nyelvű műfordító vagyok, az elég lesz egy hosszú nyugdíjas életre, stb. abban benne van a faszság olyan módon, hogy viselje csak nyugodtan mindenki a saját tettének a következményét, és ha megpróbálom a társadalmat vagy annak tagjait hülyének nézve beadni, hogy nem vagyok felelős a saját tetteimért meg amúgy sem tudtam, hogy az a valami káros, ezzel csak nemhogy továbbra is magára hagyják őket, hanem meg is makacsítják azokat. mint engem.
Tehát, hogy tiszta legyek: a fogékonyság azért egy humbug, mert én pl. azért másztam le a fáról, hogy az alantas ösztöneimen túllépve embernek hívhassam magam. És nem, nem, nem, nem az az "emberség", hogy a más, szántszándékos életvitelét finanszírozzam és a rám eső részt eltűrjem és aszó nélkül lenyeljem.

Tehát ha valakinek hegyibeszédet szándékozol tartani, azt ne nekem, hogy tűrjek és legyek belátással, hanem az "elkövetőnek", hogy úgy oldja meg ez utáni életét, hogy a többséget még a látványával se zavarja.

lac1 2025.09.12. 17:17:03

@nyuszóka35:

Egyszerű, amikor nickemet látod, egyszerűen ugorj a következőre. Téged, mint belterjes érintett nem akarlak meggyőzni, te már jó eséllyel elintézted magadat az életed hátralevő részére, amit leírok, azt csak a csak blogot olvasóknak szánom, hogy ne engedjék magukat picsogással befolyásolni.
Az akaratgyengék az élet szemétdombjára valóak, így kell őket kezelni.

nyuszóka35 2025.09.12. 23:11:28

@lac1: Ezt apádtól tanultad, miközben nyelted neki?

SugarP 2025.09.14. 17:59:38

@lac1: szerintem kicsit félrement az üzeneted, mert egyrészt én senkit sem mentegetek, és teljesen egyetértek a személyes felelősség hangsúlyozásában is, másrészt viszont a felelősség megállapítása után van egy következő lépés, ez pedig a jelenségek értelmezése. A felelősség megállapítása önmagában még a világon semmit sem oldott meg, és az, hogy valaki képtelen vagy nem hajlandó továbbgondolni, frusztrált és korlátolt világnézetre vall.

Ugye, vegyük például az alkoholistákat. Miért lesz valaki alkoholista? Mert egy akaratgyenge szar? Oké. De mitől lesz akaratgyenge? Így született? Ha igen, akkor ez öröklődő dolog? Milyen öröklésmenetű? Ha nem, akkor hogyan lett az? Milyen körülmények vezetnek el ahhoz, hogy valaki egy akaratgyenge szar legyen?

De az összes példádra ugyanez igaz. Azt, hogy az utakon száguldoznak és ebből adódóan balesetek vannak, azt el lehet intézni annyival, hogy "vannak szar sofőrök", meg úgy is, hogy jogsihoz kötöd a vezetést, becuccolva nem engeded volán mögé ülni a népeket, meg kiteszel sebességkorlátozó táblákat.

Az, hogy te miért másztál le a fáról, illetve, hogy mitől tartod embernek magad, az kicsit vicces. Bár én is lemásztam a fáról, de sem a diplomám megszerzésekor, sem a PhD-védésemkor, sem a Porschém megvásárlásakor, sem az ironman utolsó tíz méterén, sem egy jó szex, sem egy comói-tó parti vacsora közben nem jutott eszembe, hogy akurvaanyjátezeknekaszarembereknek!

A valamennyire sikeres emberek az életben nem foglalkoznak túl sokat más emberek életvitelével, az abból származó felelősséggel (hiszen az nem az övék), és végképp nem azzal, hogy a társadalom mennyivel tartozik nekik, merthátugye ők finanszírozzák a rossz emberek életvitelét.

Már csak azért sem, mert ez őrületes ostobaság. Az alkohol és a cigaretta szét van adóztatva, ráadásul az emberek jellemzően akkor halnak meg tőle, amikor nyugdíjat kéne nekik fizetni. Ami sokkal több lenne, mint a kezelésük egy olyan emberével összevetve, aki nem fogyaszt ilyesmit. A többszöri utalgatásoddal ellentétben a valóság az, hogy az alkeszok és cigisek fizetik az egészségesebbek nyugdíját.

Ráadásul ontológiai szinten is felmerül a kérdés, hogy mi értelme van egy életet úgy leélni, hogy minden nap az ember a démonaival vív, és egy véget nem érő korforgásban phürroszi győzelemről phürroszi győzelemre éli túl a napokat, amíg el nem jön a megváltást hozó halál. Ehhez képest egészen vállalható alternatívának tűnik a halálba inni magát, vagy addig szívni a cigit, amíg egy SCLC el nem viszi egy-két év alatt. Ráadásul ha jó helyre kerül az ember, az utolsó hetek-hónapok úgyis fentanyl-kómában telnek. Remélem, ez az "elkövetőknek" is jó hegyibeszéd ;)

Ja, és tényleg, nem javaslom neked, hogy "tűrjél". Nyugodtan lázadj, hadakozz! Csak felhívtam a kedves figyelmedet arra, hogy ez a harc elsősorban belül zajlik.

lac1 2025.09.14. 18:32:43

@SugarP:

Látod, amikor közlöm a véleményemet, és amikor ez nem egyezik az érintett személy vagy csoporttal, akkor egyből jön, hogy magyarázzam meg (a véleményem), bíráljam felül az érintett emberek elgondolása szerint, esetleg közlik, hogy nem jól látom/értelmezem a szemem által közvetítetteket, stb.
Te is írod, hogy gondoljam tovább. Miért? valami nem tetszik, valamiről van egy gondolatom, miért kéne azt továbbgondolni? persze ha akarom megtehetem, de miért várja el ezt tőlem bárki is? Mi alapon? Ráadásul mindezt úgy, hogy én csak arról véleményezek, amit engem is érint közvetve vagy közvetlenül, hidd el, a perui indián étkezési szokásairól nem fogok így szólni, esetleg közlöm, hogy én azt nem enném meg.

Mivel nincs semmilyen mérés, amivel a "született" selejteseket és a csak szarháziakat szétválasszam, nem az a megoldás, hogy akkor egyfajta álhumanista szöveggel mindenkit a szegény, szerencsétlen semmiről nem tehető selejtesek közé soroljam.

Azt írod a fáról történő lemászásomról, hogy te mit éreztél vagy mit nem, de az, amit írtál, az egy-egy pillanatnyi idő, de én egy éveken, évtizedeken, életen át tartó, más kárára visszaélő életvitelről beszélek.

A valamennyire sikeres emberekről te tuti nem tudsz semmit, mert az, hogy egyet, kettőt, tizennégyet esetleg ismersz, persze kérdés, hogy mit nevezünk sikeresnek, mert szerintem - bár nem tartozik szorosan ide - de szerintem az is siker, ha egy egy ember a szüleihez képest mondjuk egyszerre két társadalmi osztály ugrik előre. De esetleg egy 3H-s családból egyet ugrani előre is siker.
Amiről én beszélek, és úgy látom, te nem értetted meg, vagy csak nem szeretnél rá érdemben válaszolni, az pedig az elv. Elvek. Segítek támogatom a VALÓBAN beteget, a gyereket, de egy akaratgyenge szart nem, mert annyi idő, pénzem, energiám már nincs, vagy azt az energiát egy sorban következő valóban betegre fordítom.

A dohányzók a jövedéki adóval? Ne nevetess, keresd meg csak keress már rá, hogy habár van jövedéki adóbevétel, mellette mennyivel több kiadás/kiesés van:

fokuszpont.dohanyzasvisszaszoritasa.hu/sites/default/files/wntd1995.pdf

Ha persze olyan tisztességes akarsz lenni, mint ahogy mutatod magad, akkor ezen kívül más forrást is találsz, ugyanezzel az eredménnyel. Vagy keressünk cikket a 800 ezer alkoholista országáról? vagy vegyük a drogos szarháziakat? A zsírdisznókat? A simán csak lusta buzikat?
Eddig kicsit embernek tartottalak, de az, hogy az alkeszok és drogosok fizetik - szerinted - az egészségesek nyugdíját, az leverte a lécet nálam.

SugarP 2025.09.14. 19:52:25

@lac1: Laci, ahhoz, hogy beszélgessünk, értened kell a magyarul írt szavaimat. A többit fel sem sorolom, csak a legfontosabbat; pont, hogy nem várom el tőled, hogy tovább gondold, megmagyarázd, vagy amit korábban írtál, hogy tűrjél. Szó szerint azt írtam, hogy nem javaslom neked, hogy "tűrjél". Nyugodtan lázadj, hadakozz!

Bár azt nem gondoltam volna, hogy sértődékeny vagy, és ennyire nehezen viseled, ha valaki nem ért veled egyet vagy helyreigazít.

Az a baj, hogy túl azon, hogy nekem nem kell "cikkeket keresni", mivel jópárat én magam írtam - igaz, nem ilyen butaságokról, mint a 800.000 alkoholista országa -, hogy maga a módszertan nem stimmel.

Ugyanis ha összeszámolom a zsírdisznókat, a drogosokat, az alkoholistákat, a dohányosokat, akkor ki marad, akit még emberszámba tudnál venni? Mármint saját magadon kívül. Tudod, eléggé árulkodó, hogy lusta buzikról is beszélsz, ami nem egy egészségügyi kategória.

Mondom én. Nyugodtan lázadj, hadakozz! Csak ismét felhívom a kedves figyelmedet arra, hogy ez a harc elsősorban belül zajlik. Szerencsés esetben egy ponton túl ezeket az energiákat át lehet transzformálni alkotó energiává is. De itt még nem tartunk :)

lac1 2025.09.14. 20:23:19

@SugarP:

Ha minden második szavadat kitörölném, még akkor is értenélek, hiszen téged (tefajtákat) olvaslak idestova 20 éve. vagy lehet, több.
A "csendes agresszió" taktikáját is ismerem, hadakozzak, de azért megpróbálsz terelgetni. nem fog menni, csak szólok, de próbálkozz nyugodtan.
És megpróbálom akkor átfogalmazni, velem nem kell egyetérteni, nem várom el, ezért nem is sértődök meg, még csak el sem várom azt sem, hogy megértsetek, nekem elég, ha tudomásul veszitek, nekem ez a véleményem, mely vélemény igazságában hiszek, hiszen naponta látom évtizedek óta azt, amit megfogalmazok. Megjegyzem, sértés a valódi betegre nézve, ha az alkoholistákat alkoholbetegeknek nevezitek, mint ahogy a buzi sem meleg, mert a sparhelt na az tényleg meleg. Merjük már nevén nevezni a valót.

Hogy ki marad rajtam kívül? Azt, aki jeles alkalmakkor fogyaszt egy-egy pohárral, aki nem dekára annyi, mint amit a BMI jelez neki, azzal semmi bajom. Én is fogyasztok alkoholt, igaz, ez kimerül évi egy-két doboz alkoholos bon-bont, esetleg pár Dianás cukorkát, tehát nem tartom Isten ellen való véteknek, ennyitől még senkinek nem hullott ki a foga. Az enyém sem.

A lusta buziknál a lustán van a hangsúly. A buzi az egy gyűjtőfogalom a semmirekellő embereknek.

nyuszóka35 2025.09.16. 08:48:59

@lac1: "a buzi sem meleg, mert a sparhelt na az tényleg meleg"

vs.

"A lusta buziknál a lustán van a hangsúly. A buzi az egy gyűjtőfogalom a semmirekellő embereknek."

Most már nehéz lenne tagadnod, hogy csak azért vagy, itt, mert egy faszra vágysz a hátsódba. Hiányzik apuci, mi?

SugarP 2025.09.18. 19:27:49

@lac1: "Ha minden második szavadat kitörölném, még akkor is értenélek, hiszen téged (tefajtákat) olvaslak idestova 20 éve. vagy lehet, több." - Hát, nem tudom. És megérte? Én az elmúlt 20 évben kijártam egy orvosi egyetemet, letettem egy szakvizsgát, és elvégeztem egy PhD-t, többek között. Mindenki tölti valamivel az idejét, és ezek szerint neked évtizedeid vannak olyan dolgokra, amely állításod szerint semmit sem változtat rajtad. Felmerül a kérdés, hogy vajon a semmirekellő lustaság, vagy a kitartó hülyeség-e a rosszabb.

Az alkoholbetegeket azért nevezzük alkoholbetegnek, mert az egészségügyi ellátásban részesülő személy neve beteg (1997. CLIV 3. §), és az alkoholbetegségnek BNO kódjai vannak (K70-nél a májbetegségek, F1000-nél a mentális zavarok, stb).

Évi 9-10 liter tiszta alkohol fogyasztása jut minden felnőtt emberre. Ez azért nem egy pohárka meg pár bon-bon. Mennyi kövér ember van? 20-30%? Dohányzók? 15-20%? Szóval sok a szar ember, na. De itt vagy nekünk te, és olvasgatod a kommenteket, amelyek jottányit sem változtatnak a hitvilágodon.

Hát, te tudod ;)

lac1 2025.09.19. 16:16:20

@SugarP:

Eleve az, hogy a vitázó a vagyonával, társadalmi helyzetével és/vagy a végzettségével (figyeld, direkt nem a végzettségével kezdtem, ha esetleg nem tűnne fel) próbálja - mellékesen megjegyezve - arra súlypontozni a vitát, hogy őt a végzettsége predesztinálja arra, hogy a véleménye a vitában hangsúlyosabb, mint azé, akit önmagánál alacsonyabb végzettségűnek VÉL, az már eleve sejteti, hogy tudja, nincs igaza, ezért nyúl ehhez a nemtelen eszközhöz, ami esetleg azért pár embernél működik - nálam biztosan nem.
Hát ez egy jó hosszú, összetett mondat lett.

Az, hogy te kiforgatod a szavaimat, az csak megerősít ebben, akit nem, mert csak olvasó és még az én nyolc általánosomnál is alacsonyabb végzettségű, annak meg leírom ezt, hogy figyeljen, hogyan próbálod befolyásolni őket.
Ráadásul az alkeszek életének olyan szegmense felé akarod terelni a velem folytatott vitát, ahol az eredeti véleményemet negligálhatod, pedig én eddig azt mondtam, vagyis írtam, hogy az alkesz egy semmirekellő "hülye picsa", kész, punktum, erről nem lehet vitát nyitni, akár van BNO-kódja akár nincs, de az, amit az életmódja során nekem nehézséget okoz, legyen az az adóforintomból rájuk fordított akár szó szerint egy forint is, vagy amit a látványuk, szaguk, viselkedésük okoz, na azt már nehezebben tűröm, sőt, kirekesztem, utálom és ahol lehet, keresztbe teszek nekeik. De nem kell a hülye picsáknak ezen hisztizni, a zsírdisznók, a drogosok, bagósok is így végzik nálam. Még ha nekik is van BNO-kódjuk.
Pláne, ha a pedofilokra rákeresve azt látom, hogy már-már rendszeresen olvasható, hogy ők tulajdonképpen betegek. Innen már egy lépés, hogy nekik is legyen BNO-kódjuk. De ez csak egy mellékvágány.
És igen, itt vagyok én, nem drogozok, nem vedelek, nem bagózok... Mire is lehet következtetni ebből? Hát arra - többek között - hogy bizony ezek nélkül is lehet élni úgy, hogy saját lakás, hitel nincs, megtakarítás van, 3 évtizede élek családban, életemben mindig volt munkám, nem volt rendőrségi ügyem, és soha nem szólítottak hülye alkesznek, buzinak, drogos köcsögnek, cigánynak, dagadt disznónak, lusta semmirekellőnek. Ja, adósnak sem.
Nehogy már belátással legyek a saját hobbim, családom kontójára a hülye alkesz picsákkal szemben.

nyuszóka35 2025.09.30. 21:47:41

@lac1: Vagyis egy kőbunkó, nyolc általánost végzett paraszt vagy, akinek még középiskoláig se ér fel az esze egy olyan országban, ahol ma már minden hülye diplomát kap. És azon háborogsz, hogy az adóforintjaid alkeszokra mennek, mikor még egy kibaszott lakást se voltál képes venni magadnak meg a családodnak harminc év alatt. Ennek alapján a te adódból nehéz lenne évente egyszer is rendesen berúgni.

Remélem, a gyerekeid (ha vannak) már felnőttek, mert ezzel a háttérrel el kéne vetetni tőled őket. És akkor a mentális egészségedről még nem is beszéltem, mikor azzal dicsekedsz, hogy keresztbe teszel másoknak azért, mert semmirekellőeknek gondolod őket ismeretlenül.

És nem, ne aggódj, ti, pedofilok nem vagytok betegek. Ezt majd a pokolban pontosan megtapasztalod, mikor megkapod a jutalmadat azért, hogy ilyen egyenes ember vagy, és egy magát a szarból a saját hajánál fogva kihúzni próbáló emberbe rugdosol bele abbéli frusztrációdban, hogy egy lecsúszott alkeszénál is szánalmasabb az életed.

nyuszóka35 2025.09.30. 21:58:28

@lac1: ja, és majd kifelejtettem:

"soha nem szólítottak hülye alkesznek, buzinak, drogos köcsögnek, cigánynak, dagadt disznónak, lusta semmirekellőnek. Ja, adósnak sem."

Hülye alkesz, buzi, drogos, köcsög, cigány, dagadt disznó vagy, egy lusta semmirekellő, akit a társadalom tart el, vagyis adós mindenkinek, aki ténylegesen adót fizet, és a te nyomorék fajtádat támogatja belőle a társadalom, ahogy te magad beismerted itt, gyűlölködő féreg, a pedofíliáddal együtt, amiért meg kínhalált érdemelnél, nem is csak börtönt, mint a többiért.

Akkor most már a fent idézett mondatot sem kell újra hazudnod.

Carnwolf 2025.11.17. 08:26:42

Szia Kata! Keress rá a beyondsober.org oldalra. A fazon (Kohdi Rayne) szenzációs. Ráadásul tudja, miről beszél. Az ldalán tudsz vele chatelni is. Szoktam és megrendeltem a könyvét. Sok mindent mond, ami segített és segít a mai napig. De a lényeg: Nem vagyunk alkoholisták. Felejtsd el ezt, légy az, akinek szeretnéd magadat látni. Ne az, akit mások akarnak látni. Ha gondolod, szívesen elmesélem az én történetemet is :-) Legyen szép napod

Kata vagyok, alkoholista 2025.11.18. 15:12:25

@Carnwolf: Már meg is kaptam a Recovery Guide-ot első körben! :) És érdekelne a történeted, igen!
süti beállítások módosítása